ІНДИВІДУАЛЬНЕ НАВЧАННЯ, 6 КЛАС

Дата:  18.02.2022

Трудове навчання

Тема: Застосування методу біоформ для виготовлення кухонного приладдя.


Вивчаємо тему за допомогою відеоуроку:

Дата:  17.02.2022

Історія

Тема уроку: Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рим.

1.  Вправа «Цікава математика».  Розглянь малюнки і дізнайся про яку країну піде мова на уроці.

         
  +                          +

                             

Вивчаємо тему за допомогою презентації:



Питання

Італія

1.     Півострів

Апеннінський півострів, південь Європи

2.     Моря

Адріатичне, Іонічне,Тірренське, Лігурійське

3.     Клімат

Теплий, м’який клімат, багато дощів

4.     Рельєф

 Країна півночі захищена горами Альпами, а зі сходу –

довгим хребтом Апеннінських гір. Річки Тибр, По та ін.

5.     Острови

Островів мало: Сицилія, Сардинія, Корсика

7.     Корисні копалини

Залізо, срібло, олово, мармур, глина, в Альпах багато міді та золота.

Дізнаємося про заснування Риму з перегляду повчального відео

 Попрацюємо з історичним джерелом. Плутарх про процес заснування Риму

   Поховавши Рема, Ромул заходився будувати місто… Він запросив з Етрурії чоловіків, які в усіх подробицях навчили його потрібних обрядів, настанов і правил. На нинішній площі для народних зборів вирили яму і поклали усе те, що люди вважали для себе корисним, а потім кожний кинув туди жменю землі, принесеної з тих країв, звідки він прийшов, і всю цю землю перемішали. Звідси, ніби з центру, немов описуючи коло, провели межу міста. Заснування Рима римляни святкують, називаючи цей день днем народження вітчизни.

Запитання

У чому особливість заснування міста Рим?

На етапі закріплення знань з теми виконай наступні завдання:

1.Вибрати ті слова і словосполучення, що стосуються природно-географічного положення Давньої Італії.  

1)    Альпійські Гори.

2)    Апеннінський півострів.

3)    Апеннінські гори.

4)    Апулія.

5)    Аттика.

6)    Балканський півострів.

7)    Гора Олімп.

2. Вставте пропущені слова

  Італія розташована на … півострові й в перекладі означає «країна … ». Від Європи Італію відділяють гори … , омивають її моря — … , поряд розташовані великі острови — . На півночі Італії тече найбільша річка — … . Уздовж усього півострова тягнуться невеликі гори — … .

3.Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.

1        етруски

2        сенат

3        патриції

4        плебеї

А головна державна рада при цареві.

Б корінне населення, що належало до родової громади.

В особисто вільне населення, які не мали права обіймати державні посади та не володіли землею.

Г давні племена, що населяли в 1-ому тисячолітті до н. е. північний захід Апеннінського півострова

Домашнє завдання: опрацювати параграф 43, заповнити таблицю на с.138 "Органи влади в Римі"

Дата:  14.02.2022

Біологія

Будова рослини. Тканини рослин. Органи рослин. Корінь, пагін: будова та основні функції

Розв'яжи кросворд розгадуючи анаграми, де ключовим словом буде тема нашого уроку.

1. нікорь — ...;
2. нагіп - ...; 
3. ткіква — ...;
4. колтис — ...;

5. толбес — ....

Робота з термінами.

Орган — це системи тканин, які мають спільне походження,певну форму і виконують певну функцію (визначення запиши у зошит). Органи у рослин бувають вегетативні та генеративні. 

Корінь – вегетативний підземний орган. Служить для поглинання води та мінеральних речовин і транспортування їх до надземної часті рослин, закріплює рослину в ґрунті, іноді в коренях запасаються поживні речовини.

Пагін – стебло з розташованими на ньому бруньками і листами (вегетативними органами). Бруньки – зачатки нових пагонів. Зберігають життєдіяльність і за несприятливих зовнішніх умов.

Брунька - зачатки нових пагонів. Зберігають життєдіяльність і за несприятливих зовнішніх умов.

Стебло –  На ньому є листки, квіти, плоди. По стеблу поживні речовини рухаються до листків, квітів і плодів. Ці речовини підтримують життя рослин. Стебло може бути зеленого або коричневого кольору. Іноді запасає поживні речовини.

Листки –  це зелені пластинки, розміщені на стеблі. Листки потрібні для дихання, випаровування, фотосинтезу.


ЗАПАМЯТАЙ!


Виконай завдання в зошиті!
Уставити пропущені слова в тексті, використовуючи подані нижче підказки.

Органи вищих рослин залежно від їх функцій поділяють на ______________ та _________________. Корінь та пагін належать до ___________________ органів. Основними функціями кореня є _______________, ___________________ та проведення їх до надземної частини. Пагін складається із__________, _________ та _____________. Статеве розмноження здійснюють _____________ органи. До них належать ___________, _____________ та _______________ . Відповіді: вегетативні, генеративні, вегетативних, закріплення рослин у ґрунті, всмоктування розчинів мінеральних солей, стебла, листків, бруньок, генеративні, квітка, насінина, плід.

Домашнє завдання: опрацювати відповідний параграф 

Дата:  11.02.2022

Трудове навчання

Тема: Обєкт проєктної діяльності. Конструкційні матеріали, необхідні для виготовлення кухонного приладдя

Преглянь повчальний відеоролик і дізнайся цікаву інформацію проєктної діяльності на уроках трудового навчання



Дата:  09.02.2022

Історія

Узагальнення за темою "Антична цивілізація Греції"

Переглянь повчальний відеоурок для повторення вивченого матеріалу з історії Давньої Греції і виконай тестову роботу


Тестова робота

Запитання 1

На якому півострові розташована Давня Греція?

А) Балканський

Б) Апеннінський

В) Сомалійський

Г) Кримський

Запитання 2

Яка найвища гора Греції?

А)Олімп

Б)Піп Іван

В)Монблан

Г)Етна

Запитання 3

Яка стародавня назва Греції?

А) Греція

Б) Шумерія

В) Скіфія

Г) Еллада

Запитання 4

На розвиток якої галузі вплинула недостатня кількість придатних для землеробства земель?

А)Кораблебудування

Б)Гончарство

В)Виноробство

Г)Військова справа.

Запитання 5

На якому острові виникла перша європейська цивілізація?

А) Кіпр

Б)Крит

В) Сицилія

Г) Родос

Запитання 6

Мінотавр - це міфічна істота з…

А) Тілом людини і головою бика

Б)Тілом бика і головою собаки

В)Тілом кішки і головою орла

Г)Тілом бика і головою людини.

Запитання 7

Мінойська цивілізація була названа на честь...

А)Столиці Криту

Б)Найвідомішого царя Міноса

В)Мінотавра

Г)Найбільшого палацу на острові.

Запитання 8

Причина занепаду цивілізації - ...

А)Економічна криза

Б)Виверження вулкану

В)Тривала війна з Фін

Г) Засуха

Запитання 9

Хто захопив остров після його занепаду?

А) Дорійці

Б) Елліни

В) Ахейці

Г)Скіфи

Запитання 10

Ім’я археолога, що відкрив світові Трою...

А) Адам Еванс

Б)Генріх Шліман

В)Борис Мозолевський

Г)Джордж Карнарвон.

Запитання 11

Війна, приводом до якої стало викрадення прекрасної Єлени, називалась

А)Троянська

Б)Грецька

В)Греко-перська

Г)Такої війни не було.

Запитання 12

Які племена захопили ахейців?

А) дорійці

Б) елліни

В) мінойці

Г)кімерійці


Дата:  07.02.2022р.

Тема:  Кліматична карта. Теплові пояси Землі.


Прочитай і запам  ятай!

На полюсі полярний день триває 180 діб (півроку), але чим далі на південь, тим його тривалість зменшується, до однієї доби на паралелі 66°30’ пн. ш. – Північне полярне коло.

Південніше цієї лінії Сонце опускається за горизонт, і зміна дня і ночі відбувається у звичному для нас порядку.

Ще одним результатом річного обертання Землі навколо Сонця є найдовший день і найдовша ніч.

22 червня – літнє сонцестояння. В цей день сонячні промені падають прямовисно (90°) на паралель - 23°30' пн.ш. її називають Північним тропіком.

Тим часом Південний полюс відвернутий від Сонця тому там – зима. Тобто Сонце не з’являється з-за горизонту. Це – полярна ніч, і триває вона, так само, 180 діб на полюсі. Вже на паралелі 66°30’ пд. ш. ніч скорочується до однієї доби. Цю паралель називають Південне полярне коло.

22 червня для Південної півкулі характеризується коротким днем. Там день зимового сонцестояння.

Через три місяці – 23 вересня, Земля займає таке положення відносно Сонця, що його промені однаково освітлюють Північну та Південну півкулі. Промені падають на екватор під прямим кутом (90°). На всій Землі, крім полюсів, день дорівнює ночі. Це день осіннього рівнодення.

Ще через три місяці 22 грудня до Сонця повернеться Південна півкуля. Там настає літо. День буде найдовшим, а ніч найкоротшою. У приполярних широтах настане полярний день. На паралель 23°30' пд.ш. сонячні промені будуть падати під кутом 90°. Це Південний тропік, а 22 грудня – день зимового сонцестояння.

Потім, ще через три місяці 21 березня знову обидві півкулі будуть освітлені однаково, день і ніч зрівняються. Цей день називають – весняне рівнодення.


Робота з термінами ( зроби запис у зошит)
Тепловий пояс- це широтні смуги з певними температурами повітря.
Ізотерми – лінії на карті, що з´єднують точки на карті з однаковою температурою. 

Самостійна робота

Заповни таблицю в зошиті


Тепловий пояс

Розташування

Кут падіння с/п,

Кількість отриманого тепла

Температура повітря

Жаркий

 

 

 

Помірний

 

 

 

Холодний

 

 

 

Вічного холоду

 

 

 

Прочитай і запам  ятай!

Жаркий пояс – розташований по обидва боки екватора, між північним та Південним тропіками та обмежений з обох боків ізотермою +20°С. межі поясу співпадають з межами поширення пальм на суходолі та коралів в океанах.

Двічі на рік (22 грудня і 22 червня) опівдні сонячні промені падають прямовисно. Повітря сильно нагрівається протягом року.

Помірні пояси – (в обох півкулях) примикають до жаркого поясу. В обох півкулях вони розтяглися від тропіків до полярних кіл. Сонце змінює кут падіння променів із збільшенням нахилу до полюсів. Сонце ніколи не буває у зеніті. Чітко виражені пори року. Чим ближче до полярного кола, тим зима триваліша і холодніша. Помірні пояси обмежені, з боку полярних кіл, ізотермою найтеплішого місяці +10°С. Це межа поширення лісів.

Холодні пояси – обох півкуль лежать між ізотермами + 10°С та 0°С. взимку сонце не з´являється над горизонтом по кілька місяців. А влітку, хоч і не заходить за горизонт, проте стоїть дуже низько над горизонтом. Його проміння лише ковзає поверхнею Землі і нагрівають її слабо.

Тому температури повітря низькі, зими холодні та суворі, а літо коротке і холодне.

Пояси вічного холоду – окреслені ізотермою з температурами нижче 0°С протягом року. 

Домашнє завдання: опрацювати параграф 32

Дата:  04.02.2022р.

Тема: Об єкт проектної діяльності. Рамка для фото.

Бесіда.

    Чи подобається тобі фотографуватися?

    А чи багато у тебе фотографій?

    Де зберігаються твої фотографії?

   Що необхідно зробити, щоб твої фотографії могли роз­міщуватися на видному місці?

1.Переглянь відеоролик, зверни увагу на техніку виготовлення рамки.

2. Слідуючи інструкції у відео, спробуй самостійно виконати рамку для фотографії.



Виготовлення й декорування рамки для 


фотографій. Етапи виконання роботи.


1)  Візьміть фотографію. Визначте її розміри. Залежно від роз­
мірів фотографії підберіть два аркуші цупкого паперу (аркуші
мають бути на 7—8 см більші за саму фотографію).

2)   Покладіть перед собою перший аркуш цупкого паперу
необхідного розміру. Аналогічно для виготовлення паспарту
відступіть 1 см від нижнього краю, проведіть діагоналі від цієї
лінії. Знайдіть оптичний центр на діагоналях, позначте розмір
фотографії (проведіть відрізки, відповідні довжині й ширині
фотографії), відступіть від них до центра 0,5 см, позначте точ­
ками на діагоналях, з'єднайте. Акуратно ножицями виріжте
середину.

3)   Перший аркуш накладіть на другий. Склейте уздовж ниж­ніх і бічних полів. У верхньому полі між аркушами утворюється кишенька для фотографії.


4)   Щоб рамка стояла на столі, слід виконати підставку візьміть смужку картону завширшки 4 см і завдовжки 20 см. Відступіть 1 см від краю по довгій стороні, із решти довжини утворіть прямокутний трикутник. Однією короткою гранню при­клейте до другого аркуша.

5)   Декоруйте рамку на ваш розсуд.

Одним зі способів декорування може бути паперова плас­тика. Із кольорового паперу виріжте п'ять кружечків одного кольору радіусом 2 см. Складіть «гофре» (віяло), зігніть навпіл, утворяться пелюстки. Зберіть пелюстки у квітку, із двох деталейможна отримати бутон. Приклейте квіти до рамки. Додайте листя із зеленого паперу, виготовлене аналогічним способом.


Дата:  02.02.2022р.

Тема:  Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції.   Античні олімпійські ігри

    


 
 

Переглянь відеоролик  та виконай тестові завдання ( за кожну правильну відповідь 1 бал)

Питання №1 Яке заняття було основним для жителів Спарти, Фессалії та Беотії? 

А) Мореплавство 

Б) Торгівля 

В) Сільське господарство 

Г) Ремесло Питання 

№2 Відколи греки почали використовувати монети? 

А) Від 7 ст. до н.е. 

Б) 6 ст. до н.е. 

В) 5 ст. до н.е. 

Г) 4 ст. до н.е. 

Питання №3 Якому заняттю віддавали перевагу мешканці Аттики, Коринфу та Мегар? 

А) Мореплавству 

Б) Торгівлі 

В) Сільському господарству 

Г) Війнам 

Питання №4 Яка форма рабства виникла у Греції у 5-4 ст. до н.е.? 

А) Домашнє 

Б) Класичне 

В) Боргове 

Г) Трудове 

Питання №5 Кому належать слова : «Людина створена для щастя, а поліс – для того, щоб вона могла жити щасливо»? 

А) Періклу 

Б) Арістотелю 

В) Есхілу 

Г) Гомеру 

Питання №6 Спеціально обладнані спортивні майданчики – це…

 А) Гімнасії 

Б) Спортзал 

В) Стадіон 

Г) Школи 

Питання №7 У храмі якого бога була піфія?  

А) Гермеса 

Б) Зевса 

В) Гефеста 

Г) Аполлона 

Питання №8 На честь якого бога в Афінах щорічно в березні-квітні впродовж 6 днів проходили свята? 

А) Ареса 

Б) Діоніса 

В) Зевса 

Г) Аполлона Питання 

№9 Відколи в Олімпії кожних чотири роки відбувалися Олімпійські ігри? 

А) з 490 р. до н.е. 

Б) з 776 р. до н.е. 

В) з 480 р. до н.е. 

Г) з 886 р. до н.е. 

Питання №10 З чого давні греки виготовляли посуд? 

А) Каменю 

Б) Глини 

В) Дерева 

Г) Міді Питання 

№11 Андрон -

А) чоловіча частина будинку 

Б) жіноча частина будинку 

В) верхній одяг чоловіків 

Г) верхній одяг жінок 

Питання №12 Гінекей - 

А) чоловіча частина будинку 

Б) жіноча частина будинку 

В) чоловічий верхній одяг 

Г) жіночий верхній одяг



Домашнє завдання: параграф 34,35, стор.111( завд.3, усно)- установити відповідність.

  20.01.2021 р.

Історія України
Тема:  Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу


1.На якій з ілюстрацій зображено пам’ятник, а на якій – пам’ятка історії? 

2. Як ви думаєте, у чому полягає відмінність між пам’ятниками та пам’ятками історії?

Дійсно, здавна люди звертали увагу на речі, що дійшли до них від предків, цікавились їх минулим. Часто збирання старовинних речей, документів та оповідей робилось навмисно - щоб довести, що твій рід славетний та має право на привілеї.  У народі з вуст в уста передавались спогади, легенди та перекази про історичне минуле – так народ пояснював свій родовід, свої звичаї, доводив своє право на існування на цій землі. Усе це називається історичною пам’яттю.

 Робота з поняттям

Історична пам'ять – це усі знання та уявлення суспільства про спільне минуле.  

Пам'ятки історії – це місця, споруди та предмети, пов’язані з важливими історичними подіями та життям видатних осіб.

Пам'ятки культури – це незамінні визначні споруди, твори мистецтва та культури народу.

Завдання. Назви різновиди пам’яток історії, спробуй дати їм визначення

-     Пам’ятні місця (місця, де відбулися значущі події)

 

-     Пам’ятки архітектури (визначні будівлі, споруди)

Пам'ятки культури

-     Музейні експонати (речі, пов’язані з минулим людства)

-     Твори мистецтва (художньої культури) – (художнє відображення моральних цінностей та уявлень людей)

-     Пам’ятники історичним особам  - твори мистецтва, створені для увіковічення події чи особи)

Домашнє завдання: опрацювати параграф 9

   19.01.2021 р.

            Природознавство

Тема уроку:  Рухи Землі. Пори року.

Прийом «Доповни речення»

Сонячна система — це частина Галактики ___________. Навколо Сонця ____________ різні___ тіла. Час, протягом якого планети здійснюють оберт навколо _____________, називається ____________. Чим далі розташована планета від Сонця, тим тривалість року на ній ___________. Планета Земля має форму __________.

Землю оперізує уявна лінія ____________. Екватор поділяє

Землю на _________ півкулі _______________. Через центр Землі та ______ проходить уявна лінія ____________.

          Прочитай вірш. Визнач про що  піде мова на уроці.

       Земна вісь, навколо неї

Крутиться стара Земля,

Дуже швидко, дуже швидко

Крутяться ліси й моря,

 І будинки, і квартали.

Гори, села і поля.

Світ увесь, і ти, і я.

Переглянь відеоролик і заповни таблицю.


Завдання. Заповни таблицю.

Види руху

Відрізок часу                Явища,які відбуваються               
Навколо своєї осі
Навколо Сонця

 


12.01.2021р
Природознавство
Тема : Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі.
Перевірка засвоєних умінь і навичок
         Інтелектуальна розминка
1. Небесна сфера - це.........
2. Зорі - це........
3.Найменша планета........
4.Найближча до Сонця планета......
5.Планета,на якій існує життя.........
6.До складу якої системи входить Земля......
7.Наука астрономія вивчає................
8.Перший космонавт незалежної України.....

“Мозковий штурм” (фронтальна робота).

планета                                 рік     


ЗЕМЛЯжиття                                    сторони горизонту

тварини                                 день і ніч

 

рослини       вода       повітря      супутник

Переглянути відеоролик і відгадати загадки

Прийом «Відгадай загадку»

1. В глибині воно яріє,

   Очевидно, червоніє.

   Підставляє всім плече,

   І пече, пече, пече…

   Словом, як жовток в яйці,

   Та не втримати в руці.    

 2. Дивна, напівміфічна:

   Отака собі, пластична.

   Водночас вона тверда,

   Хоч тече, немов вода,

   Бо розжарена страшенно.

   Всі це знають достемен

 3. У яйці є шкаралуща,

   Шкіра різна, всюдисуща.

   Ну а ця – праматір всіх,

   І не знати її гріх.           

 4. Тут міста, країни, скелі,

   Океани і пустелі,

   Гори, ріки і моря –

   Мандрувати буду я!

   Щоб по світу мандрувати,

   Не виходжу я із хати.       

Виконай прийом "Доповни речення"

Планета Земля має форму_______. Але в давні часи думали ,що вона ______та______. Радіус Землі______. Відстань від Землі до Сонця______.

Картографічний практикум

1.Покажи на глобусі паралелі та меридіани?

2.Що це за лінії?

3.Для чого вони нанесені?

Робота з підручником.
Використовуючи текст підручника ( параграф 23) заповни таблицю ( письмово в зошиті)

Форма Землі

 

Радіус Землі

 

Площа всієї поверхні земної кулі

 

Довжина екватора

 

Домашнє завдання
1. Опрацювати параграф 23, стор.86 (відпов. на запит.)

2. Знайти цікаву інформацію про те, як люди в давнину уявляли і зображали Землю.

13.01.2021 р. 

Історія України

Тема уроку: Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації.

1.     Робота з епіграфом уроку.

Ніхто не вічний у світі, все піде

Але  вічне ім’я довго живе.

Сааде

·        Як ти розумієш ці слова?

·        Як люди увічнюють пам'ять про події чи особистостей?

·        Про кого люди увічнили пам'ять?

 

Сьогодні ми дізнаємось про те, які пам’ятки розповідають нам про минуле нашого краю, яких історичних особистостей люди увічнили в пам’ятниках та за які заслуги.

      Робота з візуальними джерелами.

                Віртуальна подорож рідним містом


Розглянь пам’ятки міста Лисичанська. 

Завдання.


1. Співвіднеси назви пам’яток Лисичанська з картинками.

2.Скажи, яким подіям чи особистостям вони присвячені.

1.Пам’ятний знак на місці закладки першої шахти Донбасу.

2. Пам’ятник рудознавцу Григорію Капустіну.

3. Історико-меморіальний комплекс "Пам’ять".

4. Половецькі камяні баби.

5.Пам’ятник лисичанам-льотчикам Другої Світової війни.

6.Пам’ятник в честь 400 -лисичан афганцев.

7.Пам’ятник "Олень"






Домашнє завдання: 
1.Опрацювати параграф 9
2.Підготувати повідомлення про одну із пам’яток міста Лисичанська.
13.01.2021р.
Основи здоров я
Тема уроку: Принципи і методи загартовування. Рухова активність.

Спосіб життя  це повсякденна поведінка людини, культура харчування, особливості побуту, професія, використання вільного часу, це умови, в яких мешкає людина, арактер, освіта. Найповніше зв'язок між  життя і здоров'ям виражається в понятті «здоровий спосіб життя». 

Складові здорового способу життя:

— загартовування;

— раціональне харчування;

— оптимальний руховий режим;

— особиста гігієна

— відмова від шкідливих звичок;

— позитивні емоції.

Пригадай прислів'я про здоров'я.

• Хороше здоров'я краще, аніж найбільше багатство.

• Без здоров'я немає щастя.

• Без здоров'я ніщо людині не миле.

• Бережи одежу знова, а здоров'я змолоду.

• Здоровий злидар багатший від хворого багача.

• Було б здоров'я, а все інше наживеш.

• Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив.

                

                                     ПАМ'ЯТКА

«Основні правила загартовування»

• Загартовування проводьте систематично.

• Поступово збільшуйте тривалість дії холоду на тіло.

• Враховуйте індивідуальні особливості свого організму.

• Використовуйте для загартування усі засоби — повітря, воду, сонячні промені.

• Дотримуйтесь режиму дня.

• Показником ефективності загартовування є поліпшення апетиту, сну, настрою, працездатності,  зміцнення здоров'я.

 Домашнє завдання : Опрацювати параграф 14,15



                                             
 ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

Дата:  21.10.2020 р. 

Тема уроку : Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою.

Актуалізація опорних знань (завдання виконати письмово в зошиті)

Завдання 1. Визначити століття за роком.

988 р., 1199 р., 1362 р., 1658 р., 1837 р., 1914 р., 2000 р.

Завдання 2. Визначити тривалість історичних подій:

1) Який рік буде наступним після 134 р. до н. е.?

2)У 1982 р. жителі Києва відзначали 1500 років від заснування міста. У якому році вони відзначатимуть 2000 років від заснування міста?

3) Скільки років розділяють дату хрещення Русі (988 р.) і рік вашого народження.

Мотивація навчальної діяльності

Поміркуй !

·        Чому історію називають подорожжю у просторі?

Розшифруй анограму і ти дізнаєшься про що сьогодні піде мова на уроці.

                                   АРТАК

Вивчення нового матеріалу

Історію іноді називають подорожжю не лише в часі, а й у просторі. Відтоді як люди почали пізнавати світ, подорожувати, вони прагнули відтворювати простір, який побачили, у вигляді малюнка. Так з’явилися карти.

Робота з терміном ( запам’ятай!)

Картазменшене зображення на площині земної поверхні або її частини

Сьогодні існують різні карти: політичні, на яких позначають сучасні держави та їхні кордони; синоптичні, на основі яких складають прогнози погоди; географічні, за допомогою яких ми ознайомлюємося з природними умовами, корисними копалинами, розвитком транспорту.

Прочитати пам’ятки «Як працювати з історичною картою», «Як працювати з контурною картою» (підруч. С. 22)

Історія тісно пов’язана з географією, адже кожна історична подія, крім дати, має місце, де вона відбулася, і може бути позначена на карті. Таку карту називають історичною.

Робота з поняттям запам’ятай!)

Історична карта - це карта, яка відображає події, що відбувалися на певній території у різні етапи її історичного розвитку.

Завдання. Проаналізувати дві карти, встановити та пояснити спільне та відмінне між історичними та географічними картами.

Спільне: історична карта створена на основі географічної, тому всі річки, міста, країни співпадають.

Відмінне: використання кольорів (на географічній – висота місцевості над рівнем моря, а на історичній – територія держав, розселення народів), зображення (на географічній – річки, моря, міста; на історичній – події, що відбуваються в часі).

Історична карта має власну мову й відкриває свої таємниці лише тому, хто вміє її «прочитати», тобто розшифрувати. А для цього необхідно уважно роздивитися умовні позначення до карти. Їх називають легендою карти.

Робота з поняттям запам’ятай!)

Легенда карти – умовні позначення до карти.

Отже, карта може стати дуже важливим історичним джерелом та багато про що розповісти, тому треба правильно вміти з нею працювати.

Робота з поняттям запам’ятай!)

Державний кордон – це фактичні чи уявні лінії, які визначають межі держави.

 У минулому кордони не мали чітко визначеної лінії, їх приблизно визначали оборонні та контрольні пункти (фортеці, сторожові вежі), розташовані на перехрестях важливих доріг, річкових переправах, у гірських долинах. У ті часи кордон був більш умовною лінією, визначеною на папері. Сучасні кордони зовсім не схожі на кордони минулого.

Виконати завданняРозглянь в атласі карту України та вкажи сухопутних сусідів нашої держави. (Білорусь, Угорщина, Молдова, Польща, Румунія, Росія та Словаччина).

Переглянь презентацію по темі , для того щоб краще зрозуміти новий матеріал !!!


Закріплення знань .

Виконай завдання ( письмово)

Дидактична гра так чи ні. На історичній карті зображують:

1. Кліматичні зони;

2. кордони держав;

3. глибину річок та озер;

4. напрямки течій річок;

5.напрямки походів військ;

6. висоту найвищих гір;

7. місця найважливіших битв;

8.зміни території та кордонів держав.

Домашнє завдання

1. Опрацювати §3.

2.Завдання 9, с. 23 (усно).

ПРИРОДОЗНАВСТВО

Тема уроку: Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей.

Вивчення нового матеріал

Переглянь  відеоролики і виконай тестові завдання( письмово в зошиті )

Запам'ятай!

Речовину, що не містить домішок інших речовин, називають чистою. У ній містяться лише ті частинки (мо­лекули, атоми), з яких вона утворилася.

У кожній речовині є певна кількість домішок. Змішуванням двох чи більше чистих речовин можна приготувати будь-яку суміш

Наприклад, ти добре знаєш таку речовину, як кухонна сіль.  У природі та побуті значно більше сумішей, аніж чистих речовин. Повітря, ґрунт, граніт, морська вода - усе це приклади сумішей.

                                          Тестові завдання

Із запропонованих варіантів відповідей вибери один правильний:

1.      Вкажи, яку речовину називають чистою: А) яка пройшла крізь воду;  Б) яка не містить домішок інших речовин;  В) яка має білий колір.

2.       Вкажи, яку речовину називають сумішшю: А) яка складається з кількох чистих речовин;  Б) до складу якої входить вода;  В) яка не має білого кольору.

3.       Вкажи із запропонованих речовин чисту: А) джерельна вода;

 Б) дистильована вода;  В) лід.

4.       Вкажи із запропонованих речовин суміш: А) залізні ошурки;                 

   Б) алюміній;  В) повітря.

5.      Вкажи у яких агрегатних станах можуть перебувати суміші:  А) лише у твердому;  Б) у твердому, рідкому та газуватому;  В) у рідкому та твердому.

6.       Вкажи чи існують природні суміші: А) так;   Б) ні.

7.       Вкажи чи існують штучні суміші, яка створила людина: А) ні;  Б) так.

8.       Вкажи, де б у природі не перебувала чиста речовина її склад:   А) може змінюватись;  Б) лишається незмінним.

9. Із запропонованих варіантів відповідей вибери декілька правильних:

10.      Вкажи приклади природних сумішей: А) олія;  Б) кам’яна сіль;              В) ґрунт;  Г) повітря.

11.            Встанови відповідність між чистими речовинами та сумішами

1. Чисті речовини

А) повітря, морська вода, срібло

2. Суміші

Б) дистильована вода, золото, алюміній

 

В) граніт, молоко, нафта

     
 12.           Встанови відповідність між сумішами та їх агрегатними станами 

Агрегатні стани

Приклади сумішей

1. Твердий

А) повітря, природний газ

2. Рідкий

Б) морська вода, пісок, одеколон

3. Газуватий

В) ґрунт, граніт, бетон

 

Г) бензин, йогурт, чай

Домашнє завдання

1. Опрацювати § 8, 9
2. Виконати тестові завдання




Немає коментарів:

Дописати коментар